PART OF THE THOMAS COOK GROUP

Reisetips

La deg inspirere av andres opplevelser! Her finner du reisetips og forslag skrevet av våre gjester.

Husk også å legge inn ditt reisetips!

Velg land og deretter landets reisemål i rullegardinmenyen under for å få en liste over reisetips fra området.

Skrevet av:nina.thomassen
    06.07.2016

Hvis dere er ute etter ro, hold dere unna Poseidon på Kallithea Beach. Står at det kan være støy fra nattklubb i nærheten men det Ving glemte å opplyse om er at den nattklubben kjører på hele dagen også så den terrassen man betaler ganske mye for er helt ubrukelig.

Reiste i juli 2016

Skrevet av:guritur
    17.03.2016

Sport & aktiviteter

Vi bor som vanlig i byen, men vår favoritt badeplass er på Kallithea-halvøya. Vi foretrekker badeviken OASIS BEACH.
    Mange bor på Sunwing, noe vi også gjorde da barna var små. Men vi oppdaget snart de flotte badebuktene på Kallithea. Helt utrolig idyllisk og allikevel nær både byen og Faliraki.
    Fakti sk bare gangavstand fra Sunwing.

Det går busser mellom Rhodos by og Faliraki hele dagen, og taxi er ganske billig. Vi forstår ikke at så mange foretrekker overfylte strender ved hotellene når idylliske Kallithea er så nær. Men kanskje er det bra, slik at vi kan beholde idyllen for oss selv... IogT,Oslo

Reiste i september 2015

Skrevet av:valhin
    03.03.2016

Underholdning

Bodde på Sunwing Kallithea. Benyttet oss av Happy Baby rom, og var veldig fornøyd med dette. Selve området er øde, men hotellet er fint. Ikke langt taxituren til sentrum, som var veldig koselig å traske rundt i på kveldstid. Minus for dårlig strand som tilhørte hotellet, hadde med to barn som ikke k larte å gå på stranden uten sko.

Reiste i mai 2014

Skrevet av:anne.s
    07.10.2015

Sport & aktiviteter

For andre året på rad har vi tilbragt en uke på Sunwing Kallithea. I år var vi der i høstferien og det var helt perfekt tidspunkt å være der. Passe varmt, god temperatur i sjøen og bassenget og generelt lite køer på hotellet.

Vi var to familier med skolebarn så våre barn begynner å bli for store for bjørneshow og minidisco, men de var med på en del andre aktiviteter for større barn. Alle Ving-ansatte som jobber med barn er kjempeflinke! Alle andre ansatte på hotellet var veldig serviceinnstilte og begeistret for barn.

Stranden nedenfor hotellet består av rullestein og er ikke langgrunn. Men vannet er helt krystallklart og passer perfekt for snorkling. Hotellet har en egen del av stranden med gratis solsenger og dusj/toalett.

Det er ingen butikker elker restauranter umiddelbart i nørheten av hotellet, men vil man shoppe litt souvenirer eller spise på en annen restaurant ol kan man ta taxi inn til gamlebyen. Kostet 8 EUR.
    Vi hadde all inclusive og var kjempefornøyde med det!

Hotellet kan på det varmeste anbefales alle barnefamilier og den eldre generasjonen vil også helt sikkert trives.

Reiste i september 2015

kent-rbk skrev:
    14.10.2016
    E kalithea sentrum har masse spise plasser, ligger bare 1,5 km fra hotellet.

Skrevet av:sundquist96
    27.05.2015

Fantastisk sted! :-)

Reiste i juni 2014

Skrevet av:salthaug
    30.09.2014

Sport & aktiviteter

Rhodos, Kallithea sept. 2014.

Reiste i september 2014

Skrevet av:linnjmadsen
    15.07.2014

Sport & aktiviteter

Vi var på Sunwing Kallithea i begynnelsen av juni, og syns stedet var veldig fint. Vi hadde sol hver dag og rundt 38 grader i skyggen. Utrolig fint og stilig hotell som er laget i Hellas-stil. Flotte bassenger og en del plen. Leilighetene var flotte. Et stort minus syntes vi var stranden nedforbi ho tellet. Her var vi bare å kikket :/. Ellers et utrolig flott sted, og kort taxitur til Rhodos by som byr på en flott gamleby og mye bra shopping :-)

Reiste i juni 2012

Skrevet av:Lise84
    01.07.2014

Sport & aktiviteter

Vi var 2 familier som reiste sammen,4 voksne og 3 barn.

Vi bodde på sunwing kallithea beach på Athena.
    Rommene levde ikke helt opp til forventningen etter det jeg hadde sett av bilder,men det var absolutt ingenting galt med det.
    rommet var fint, bare ikke så fine som de vi hadde sett når vi valgte hote llet,som var fra de andre leilighetsbyggene.

Bassengomerådene var kjempefine og rene og stranden var nær.
    stranden ved hotellet,hadde et parti med stener og resten grovkornet sand. vi prøvde ingen andre stender,da det var mest praktisk å holde seg ved hotellet med 3 barn.

Vi hadde ikke all inclusive,men vi prøvde la tasca by the sea flere ganger til lunch,men maten der smakte helt forferdelig uansett hvilken rett vi prøvde,barna var fornøyd med barnebuffen ihvertfall.

Vi spiste også en gang på fino,der jeg fikk en smakløs kullbit som ikke kunne tygges,når jeg hadde bedt om en godt stekt indrefilet,ingen av de 3 andre var fornøyd heller,så vi måtte ta taxi til rhodos by hver kveld for å få oss noe å spise.

Fant mange gode resturanter gjennom tripadvisor å anbefaler på det sterkeste å besøke Tamam..fantastisk personale og nydelig mat. var kø utenfor døren hver dag,men verdt å vente på (anbefaler å dra dit før kl.19 hvis du vil få bord). Aspro piato og wonder har også utrolig god mat.
    Et tips er å gå på resturanter som ikke har innkastere.

Vi var også på vannparken i faliraki,kjempe stort og morro for ungene,så det anbefales for store å små.

Gamlebyen gikk vi gjennom et par ganger,ble litt for masete for meg,med innkastere over alt,men veldig fint og er verdt et besøk eller to.

Vi var innom aquariet i byen,kostet 6 euro per pers..ikke verdt besøket for min del,men ungene synes det var greit,selv om det tar max 10 min før du har sett alt hvis du går sakte rundt.

Ble også med på båt tur til Tyrkia,marmaris,som var guidet av ving.
    Hadde nok litt uflaks,men når vi kom,måtte vi sitte i nesten 2 timer pga.forsinkelser,båturen dit gikk fint og når vi kom fram ble vi tatt med til en butikk med lær og en med gull,så gikk turen til en resturant,hvor vi fikk kjempe god mat. etterpå fikk vi gå alene å shoppe i et par timer.

På tilbaketuren ble nesten alle på båten sjøsyke og alle kastet opp over alt og mange var redde,da bølgene var høye og båten hoppet opp å ned i nesten 2 timer.
    sett bort fra båturen på vei hjem å all ventingen,hadde vi en fin tur og det var mye bra og billig å shoppe.

Alt i alt 2 kjempe fine uker,men kommer ikke til å dra tilbake til hotellet pga maten. det hadde vært utrolig greit om vi kunne hatt valget om å dra til byen å spise hver dag og vi gikk glipp av alt som foregikk av underholdning pga dette også..ungene ble lei av at vi drasset dem fram å tilbake hver dag for å spise,så hadde det gått ann å spise et måltid på hotellet hadde det vært perfekt.(mulig all inclusive buffeen er bedre en resturanten).