- Alminnelige vilkår for pakkereiser
- 1. Avtalens inngåelse og betalingsvilkår
- 2. Hva som omfattes av avtalen
- 3. Reisens pris
- 4. Særlige forhold knyttet til avtalen
- 5. Kundens rett til å avbestille eller å overdra reisen
- 6. Arrangørens rett til å kansellere eller endre reisen uten erstatningsplikt
- 7. Partenes plikter
- 8. Om mangler
- 9. Tvistebehandling
- 10. Ikrafttredelse
- 11. Reisetyper med spesielle vilkår
Tvistebehandling
Ved reklamasjon skal den reisende gjøres oppmerksom på klageprosedyren, og at dersom kundens reklamasjon/krav ikke blir imøtekommet eller at partene ikke blir enige, kan saken bringes inn for Reklamasjonsnemnda for Pakkereiser eller annet tvisteløsningsorgan samt eventuelle klagegebyrer i denne forbindelse.
EUs klageportal kan også brukes hvis kunden ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EU/EØS-land. Klagen inngis her http://ec.europa.eu/odr.
- Alminnelige vilkår for pakkereiser
- 1. Avtalens inngåelse og betalingsvilkår
- 2. Hva som omfattes av avtalen
- 3. Reisens pris
- 4. Særlige forhold knyttet til avtalen
- 5. Kundens rett til å avbestille eller å overdra reisen
- 6. Arrangørens rett til å kansellere eller endre reisen uten erstatningsplikt
- 7. Partenes plikter
- 8. Om mangler
- 9. Tvistebehandling
- 10. Ikrafttredelse
- 11. Reisetyper med spesielle vilkår