Vi lengter etter å få gjøre det vi har gjort i over 60 år, nemlig skape nye minner og opplevelser sammen med våre gjester.

Vi jobber derfor for fullt med å sørge for at alle hygiene- og sikkerhetsrutiner holder høyeste standard under hele reisen når vi nå snart igjen kan ønske deg velkommen på reise med oss. Som tidligere, skal du også i tiden som kommer kunne slappe av og vite at du er i trygge hender når du reiser med oss. Det gjelder på våre hotell, fly, busser og andre aktiviteter i løpet av ferien med Ving.

Vi følger selvsagt de ulike lands restriksjoner og lokale myndigheters krav. Så lenge koronapandemien pågår kan situasjonen endre seg. Vi vil derfor kontinuerlig oppdatere informasjonen om våre rutiner, og tar forbehold om eventuelle endringer som kan dukke opp i tiden fremover.

På våre egne hotell

Vi stiller de høyeste krav til oss selv og samarbeider tett med det uavhengige selskapet Cristal International Standards. I tillegg til å følge våre egne rutiner etterkommer vi selvsagt også de krav som stilles fra lokale myndigheter, noe som stadig kan bli endret. Nedenfor kan du se hvilke utvidede sikkerhetsrutiner vi har innført på alle våre egne hotell, Sunwing, Sunprime og O.B.C. by Sunwing i tiden som kommer. Øvrige hotell i vårt program følger de lokale myndigheters anbefalinger og krav.

1. Utvidet rengjøring av hvert rom og oppdaterte rengjøringsrutiner
2. Alle ansatte er opplært i våre nye sikkerhetsrutiner
3. Trygge prosedyrer ved innsjekking.
4. Håndsprit tilgjengelig for gjester og ansatte
5. Vi følger lokale myndigheters retningslinjer for sosial distansering.
Mer informasjon 6. Færre gjester samtidig og større avstand mellom gjester på restauranter
7. Nye serveringsrutiner – servering av mat skjer enten som à la carte (bordservering) eller som buffé i henhold til gjeldende anbefalinger og begrensninger
8. Fleksible åpningstider i restauranten for å unngå trengsel
9. Tilpassing av aktiviteter og underholdning på hotellene
10. Minimere kontanthåndtering
11. Digital informasjon via app og mail
12. Utvidet rengjøring og nye rutiner for bassengområdet, treningsstudio, miniland og spa
Mindre informasjon

På våre fly

Våre gjesters sikkerhet er vår høyeste prioritet. Vi bryr oss om deg og alle de andre om bord på våre Sunclass Airlines-fly. Som en følge av Covid-19 har vi derfor innført en hel del ekstraordinære og nødvendige sikkerhetsrutiner for å sørge for maksimal sikkerhet og trivsel om bord.

Våre sikkerhetsrutiner følger krav fra både lokale myndigheter og EASA (The European Authority for Aviation Safety), og vi samarbeider også tett med lokale partnere på flyplassene. I tillegg fortsetter vi samarbeidet med de andre medlemmene i EASA for å utveksle erfaringer og etablere rutiner.

Vi har ett mål i fokus: Å gi deg en trygg, sikker og behagelig reise. Derfor har vi innført følgende nye sikkerhetsrutiner for våre flyvninger med Sunclass Airlines:

  • Innsjekking via appen for å begrense nærkontakt på flyplassen
  • Så mye som mulig av bagasje bør sjekkes inn
  • Alle våre fly er utstyrt med HEPA-filter, som absorberer 99,6 prosent av alle støvpartikler og luftbårne miljøgifter som virus og bakterier. Den konstante luftrensingen, som finner sted hvert 2. –3. minutt, minimerer dermed smitterisikoen.
  • Både passasjerer og besetning skal bruke munnbind om bord.
    Unntak fra påbudet gjelder barn under 6 år og passasjerer som kan fremvise dokumentasjon på at de av medisinske årsaker ikke kan bruke munnbind. Du kan forhåndsbestille munnbind i Airshoppen før du reiser.
  • Det er også påbudt å bruke munnbind på de fleste flyplasser.
  • Gjennomtenkte tiltak for å sikre avstand og god håndhygiene på alle flyvninger
  • Tilpasset service om bord samt innføring av nye tjenester før å gjøre flyreisen så behagelig som mulig

For at vi skal kunne garantere for din sikkerhet og trivsel om bord har våre team, både på flyplassen og om bord fått opplæring og oppdatering på de prosedyrer som gjelder.

Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!

For andre flyselskap, se under.
Mer informasjon Linker til eksterne sider.
Aegan
Air Baltic
Air Canada
Air China
Air Mauritius
Air France
American Airlines
British Airways
Brussel Airlines
Cathay Pacific
Czek Airlines
Delta Airlines
Emirates
Ethiopian Airlines
Ethiad
Finnair
Kenya Airways
KLM
Iberia
Icelandair
LOT
Lufthansa
Malaysia Airlines
Norwegian
Thai Airways
Turkish Airlines
SAS
Singapore Airlines
Swiss
Unitied Airlines
Vietnam Airlines
Vueling
Qantas
Qatar Airways
Mindre informasjon

På våre busser

  • Utvidede hygienerutiner
  • Tilpassing til krav fra lokale myndigheter

 
 
Les mer under vanlige spørsmål og svar

Aktiviteter og utflukter

Det er svært populært å delta på båtturer, markeder og utflukter for å utforske våre reisemål. Det er Vings ambisjon å kunne fortsette å tilby gjestene våre dette. Noen steder vil det imidlertid bli pålagt noen begrensninger for antall besøkende, og det kan også være begrenset tilgang til visse områder og attraksjoner. Oppdateringer om hva som gjelder for hver destinasjon pågår på ving.no. Vi følger selvfølgelig fullt ut anbefalingene fra lokale myndigheter for å tilby deg et så trygt opphold som mulig.

Vanlige spørsmål og svar

Hva skjer om et land plutselig stenger mens jeg er på pakkereise med dere?
Sikkerheten til gjestene våre er alltid viktigst. Om det skulle inntreffe noe som påvirker ferien din, vil vi selvsagt ta vare på deg. I et slikt tilfelle vil det for eksempel innebære en eventuell tidligere hjemreise om dette skulle bli nødvendig.

Hotell

Hva mener vi med utvidede renholdsrutiner?
Grundig rengjøring med ekstra fokus på kontaktflater som håndtak, strømbrytere, servanter, hårfønere, fjernkontroller etc. Dette blir gjort før ankomst og deretter jevnlig under hele oppholdet.

Fellesområder rundt solsenger og basseng, toaletter – hvor ofte blir det vasket og hvordan gjøres det?
Detaljerte rutiner og hyppighet av vask og rengjøring av fellesområder følger de gjeldende råd og anbefalinger. I tillegg til vask og rengjøring følges myndighetenes krav til avstand, f.eks. mellom solsenger og ved bassengområdet.

Hvordan foregår innsjekk?
Vi følger her krav til sosial distansering ved å adskille eller sørge for fysisk avstand mellom personalet og gjestene.

Hvordan er de nye serveringsrutinene?
Servering av mat skjer enten som à la carte (servering ved bordet) eller som buffé i henhold til gjeldende restriksjoner og anbefalinger.

Hvordan er rutinene for barneklubben og Lollo & Bernie?
Lollo og Bernie kommer fortsatt til å være på våre egne hotell, men de følger selvsagt alle krav fra myndighetene når det kommer til avstand, akkurat som alle andre må gjøre i disse tider.

Underholdning/øvrige aktiviteter:
For alle aktiviteter på hotellene, inkludert underholdning, følger vi myndighetenes krav. Det kan skje gjennom begrensning av antall deltakere eller ved at noen aktiviteter foregår utendørs.

Våre busser:

Hvordan er rengjøringsrutinene om bord på bussene Ving bruker?
Vi følger alle krav fra de lokale myndigheter. De kan variere fra land til land, men vi har i tillegg egne rutiner som blir fulgt.

  • Alle overflater vaskes/desinfiseres før nye gjester slippes om bord
  • Passasjerene må sprite hendene før påstigning samt ha på munnbind om ord (dette er et krav fra myndighetene i de fleste land)

Jeg har ikke bestilt et av Vings egne hotell. Hvordan kan jeg være sikker på at mitt hotell følger de samme sikkerhetsrutinene?

Alle hotell rundt i verden er pålagt å følge de krav som landets myndigheter har innført i forbindelse med koronapandemien. De som ikke følger kravene risikerer å miste retten til å drive hotellvirksomet. Ving vil kontrollere og se til at alle hotell følger kravene.