Bagasjeregler > Spesialbagasje

Spesialbagasje

Sunclass Airlines

Sportsutstyr

Golfutstyr, ski, sykler og annet sportsutstyr inngår ikke i den tillatte bagasjevekten for innsjekket bagasje og håndbagasje, men kan bestilles mot et tillegg i prisen.

Prisene for å ta med de enkelte typer utstyr finner du i Sunclass Airshoppen.

I noen tilfeller kan du bestille plass til f.eks. sykkel og golfbag når du bestiller reisen her på ving.no, eller senere på din bestilte reise på Min Side. Du kan også bestille plass på Sunclass Airlines via vår kundeservice.

Obs! Det er begrenset plass til sportsutstyr på flyet, så bestill i god tid.

Har du bestilt transport fra flyplassen til hotellet, kan du ta med deg golfbagen/sykkelen på bussen, hvis det er plass (kan ikke bestilles på forhånd) og ofte mot betaling direkte på reisemålet.

Rullestoler

Har du med egen rullestol, leverer du den ved innsjekkingen. Har du bestilt rullestolassistanse sammen med reisen, får du assistanse fra du har levert rullestolen og ut til flyet.

Har du med egen rullestol på reisen, som ikke kan legges sammen, ber vi deg om å opplyse oss om dette på vår skjema for rullestoler så snart du har bestilt reisen.

Elektriske rullestoler

På grunn av vekt- og plassbegrensninger kan flyet ha med seg et begrenset antall elektriske rullestoler.

Krav til rullestolen
• Den skal være utstyrt med tørrbatteri eller gelebatteri.
• Batteriet skal være godt festet til rullestolen.
• Batteriet skal være frakoblet og godt isolert for ikke å risikere kortslutning.

Slik bestiller du plass til rullestolen
• Fyll ut vårt skjema for rullestoler.

Medisinsk utstyr

Har du bruk for å ta med medisinsk utstyr på reisen som f.eks. respirator, CPAP, ilt, stomitilbehør eller lignende, skal det godkjennes av flyselskapet.

Når du har bestilt reisen skal du derfor fylle ut vårt skjema for medisinsk utstyr.

Hund og katt

I enkelte tilfeller tillates det hund eller katt på Sunclass Airlines' flyvninger. Det tillates kun i lasterom/cargo, og er ikke tillatt i cabinen. Det er kun visse flytyper som har oppvarmet lasterom.

Dette må søkes om på forhånd, og flyselskapet trenger informasjon om mål og vekt på buret, samt vekt på dyret. Husk at du må ha vært dyrets eier i mer enn 3 måneder for at du skal få det med det med på reisen. Du må også ha pass og vaksiner i orden. Du kontakter Sunclass Airlines på tlf. 64 00 69 99.

Kjæledyr tillates som hovedregel ikke på våre hoteller. Kjæledyr er ikke tillatt på busstransporten.

Flyr du med rutefly varierer reglene mellom de forskjellige flyselskapene. Les på hjemmesiden deres for å finne ut hva som gjelder for akkurat ditt flyselskap.

Skadet eller forsinket bagasje

Er din bagasje skadet eller forsinket, og du flyr med Sunclass Airlines, kan du se på Sunclass sine hjelpesider hvordan du skal forholde deg.

Flyr du med et annet flyselskap er det de du skal kontakte. Du finner flyselskapet på billetten din, på Min Side under din bestilte reise eller under din reise i Vings app.
Finn flyselskapets kontaktopplysninger.

Kundeservice

Fant du ikke det du lette etter?

Har du spørsmål om reisen kan du få svar på vår kundeserviceside, hvor du også finner våre kontaktopplysninger.

Nødvendige informasjonskapsler hjelper til med å gjøre nettsiden brukbar, gjennom å aktivere grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon og tilgang til sikre områder av nettsiden. Nettsiden vil ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Funksjonelle informasjonskapsler gjør det mulig å lagre informasjon om hvordan nettsiden ser ut eller oppfører seg, som f.eks. språket du velger og regionen du befinner deg i. Dette er nødvendig for at nettsiden skal fungere optimalt.
Statiske informasjonskapsler hjelper oss med å forstå hvordan den besøkende interagerer med nettsiden. Det skjer ved innsamling av data. Vi samler inn informasjon om hvordan du interagerer med nettsiden, hvor ofte du besøker den og hvilke sider du får opp. Dette gjør vi for å optimere design og brukervennlighet, samt styrke effektiviteten til nettsiden. Vi bruker også informasjonen til å gi deg personlig innhold og forberede markedsundersøkelser.
Markedsførings-informasjonskapsler brukes til å spore brukernes aktivitet på nettsiden. Det er for at vi og samarbeidspartnere skal ha mulighet til å vise innhold som er relevant for den besøkende. Vi samler informasjon om dine interesser, hvilke sider og annonser du klikker på og hvilke produkter eller tjenester du viser interesse for, eller kjøper (såkalt “profilering”). For å kunne vise målrettede annonser og annen målrettet markedsføring, deler vi informasjonen med virksomheter vi samarbeider med.