Braathens International Airways har gått konkurs og slik påvirkes Vings kommende flyprogram

Braathens International Airways har den 30. september, gått konkurs med umiddelbar virkning. Det innebærer at all deres charterflyvirksomhet har opphørt, noe som påvirker de flyvningene vi hadde planlagt med Braathens. Beskjeden kom svært brått for oss, og vi arbeider nå intensivt med å få på plass alternative løsninger for å minimere konsekvensene for deg som reisende. Vi beklager det inntrufne, og vår høyeste prioritet er nå å finne best mulige løsninger under disse omstendighetene. Tilpasninger i tidtabellen kan bli nødvendige. Vi arbeider i rekkefølge, med de nærmeste avgangene først. Nedenfor finner du informasjon om flyvninger som blir berørt, noe vi vil oppdatere fortløpende med siste nytt.

Først vil vi berolige dere som kanskje er bekymret:

  • Hvis du har en reise innen 3–7 dager hvor flyvningen skal gjennomføres av Braathens, vil vi kontakte deg i tur og orden.
  • Hvis du har en reise senere i høst eller til vinteren hvor flyvningen skal gjennomføres av Braathens, vil vi kontakte deg i slutten av uken med mer informasjon om vår tidsplan. Vi vil kontakte alle via e-post når vi vet mer.
  • Skulle vi ikke klare å tilby en passende flyløsning, kan din bestilte reise bli innstilt. Full refusjon skjer da umiddelbart etter et slikt varsel.

FAQ

  • Dersom du har en reise innen 3 dager og flyvningen skal gjennomføres av Braathens, vil vi kontakte deg i løpet av dagen via tekstmelding om hvordan reisen skal gjennomføres.
  • Hvis du har en reise innen 4–7 dager hvor flyvningen skal gjennomføres av Braathens, vil vi kontakte deg senest onsdag 1. oktober kl. 15.00 via tekstmelding om hvordan reisen skal gjennomføres.
  • Om du har en reise i høst eller til vinteren hvor flyvningen skal gjennomføres av Braathens, vil vi kontakte deg i slutten av uken med mer informasjon om vår tidsplan. Vi vil kontakte alle via e-post når vi vet mer.

  • Vår ambisjon er at så mange flyvninger som mulig skal kunne gjennomføres, men vi kan ikke utelukke at enkelte flyvninger kan bli innstilt dersom vi ikke finner passende alternative fly.

Via sms og e-post.

  • Selvfølgelig får man pengene sine tilbake umiddelbart dersom reisen skulle bli innstilt.

Vi forsøker så langt det er mulig å beholde den opprinnelige tidtabellen, men vi kan ikke utelukke at den blir endret. Her finner du mer informasjon om hva som gjelder ved en flyforsinkelse

Først og fremst ønsker vi å benytte vårt eget flyselskap, Sunclass Airlines, i størst mulig grad. Deretter vil vi primært bruke andre skandinaviske flyselskap.

Vi vil gjøre vårt beste for at du skal få dine forhåndsbestilte tollfrie varer.

Vi vil gjøre vårt beste for at du får samme serviceopplegg på flyet som planlagt. Ved eventuelle endringer i serviceopplegget og noe ikke kan leveres, vil vi informere deg om det og refundere kostnaden.

Det er vanlige avbestillings- og endringsregler som gjelder. Vi jobber for fullt å finne alternative flyløsninger for avreise den nærmeste tiden. Vi vil løpet av uken sende informasjon om berørte avgangene i tur og orden. Vi vil også komme med mer informasjon om reiser lengre fram i høst og vinter. Hvis det viser seg at det ikke er mulig å finne en flyløsning, vil flyvningen bli innstilt. Da vil alle innbetalte penger bli tilbakeført.

Siden det handler om en konkurs, vil det kunne ta tid med tilbakebetaling.

Nei. Våre flyvninger med Sunclass Airlines berøres ikke av konkursen, og alle flyvninger går som planlagt.

Berørte avganger

Oppdateres fortløpende

Sunclass Airlines vil gjennomføre flygningen med et innleid fly fra det danske flyselskapet Airseven (Boeing 737). Det innebærer også at flygningen får en ny tidtabell og nytt flynummer. Avreise fra Split, Kroatia er nå kl. 19.20 i stedet for kl. 09.55. Nytt flynummer for reisen er nå DK9151, i stedet for BIX1421. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon vil bli refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Sunclass Airlines vil gjennomføre flygningen med et innleid fly fra det danske flyselskapet Airseven (Boeing 737). Det innebærer også at flygningen får en ny tidtabell og nytt flynummer. Avreise fra Split, Kroatia er nå kl. 20.35 i stedet for kl. 17.40. Nytt flynummer for reisen er nå DK9153, i stedet for BIX1077. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon vil bli refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Sunclass Airlines vil gjennomføre flygningen med et innleid fly fra Danish Air Transport med en A320 (Airbus 320). Det innebærer også at flygningen får en ny tidtabell og nytt flynummer. Avreise fra Palma, Mallorca er nå kl. 14.15 i stedet for kl. 14.20. Nytt flynummer for reisen er nå DK9163, i stedet for BIX1417. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon vil bli refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Sunclass Airlines vil gjennomføre utreisen med et innleid fly fra Danish Air Transport, en A320. Flytiden for utriesen er uendret. Nytt flynummer for utreisen er nå DK9154, i stedet for BIX1402. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon vil bli refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Sunclass Airlines vil gjennomføre flygningen med et innleid fly fra Danish Air Transport, en A320. Flytiden er uendret. Nytt flynummer for reisen er nå DK9155, i stedet for BIX1415. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon må kreves refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Hjemreisen vil bli gjennomført av Sunclass Airlines med et innleid fly fra det danske flyselskapet Air Seven, en B737. Hjemreisen får en ny tidtabell og nytt flynummer. Avreise fra Rhodos er nå kl. 23.10 i stedet for kl. 15.55. Nytt flynummer for hjemreisen er nå DK9159, i stedet for BIX1403. Om bord vil vi gjøre vårt beste for å levere den servicen som opprinnelig var planlagt, inkludert måltidservering og tax-free varer. Forhåndsbestilt setereservasjon må kreves refundert fra Paxport – nettsiden du har benyttet for betaling og bestilling. Tildelt sete vil vises på ombordstigningskortet som deles ut ved innsjekk.

Hjemreisen vil bli gjennomført av Sunclass Airlines, i henhold til den opprinnelige tidtabellen.