Reisetips

La deg inspirere av andres opplevelser! Her finner du reisetips og forslag skrevet av våre gjester.

Husk også å legge inn ditt reisetips!

Velg land og deretter landets reisemål i rullegardinmenyen under for å få en liste over reisetips fra området.

Skrevet av:aytterberg74@hotmail
    21.03.2016

Sport & aktiviteter

Reste två veckor i feb. till Palm Galleria. Helt ok hotell som har trevlig personal, god frukost både kall och varm. Det ligger inte framme någon ost men det är bara att be om. Poolen är stor och trevlig. Stränderna närmast hotellet är lugn och jättebra. Det finns 5-6 restauranger bara några hundra meter ifrån hotellet + en liten supermarket. Vill du in till Khao Lak är det bara ta en tuk tuk billigt och du är framme på en tio minuter. Det finns en uttagsautomat ATM fem minuter från hotellet. Om Ni inte vill ta tuk tuk går det bra att låna cyklar från hotellet. (Ligger vid första 7/11) Har läst massa negativt om hotellet men måste säga att det är ett kanon 3-stjärnigt hotell som erbjuder lugn och ro. Vet faktiskt inte riktigt vad folk gnäller om, de borde nog söka sig till 5-stjärnigt hotell om ens det duger? Rekommenderar att ta er till White sand beach en gång under din vistelse.

Reiste i februar 2016

Skrevet av:roarw.olsen
    17.03.2015

Sport & aktiviteter

Det er noe uro i Thailand. Strendene er stengt, og det er ikke mye "trykk" å se. Hva skjer med dette herlige ladet? Jeg vil reise tilbake, men håper mennesket i Thailand slutter å smile 😯. Hva med servicen på hotellet !!!.

Reiste i mars 2015

Skrevet av:milla1981
    28.12.2013

Sport & aktiviteter

Vi bodde på Emerald beach, anbefales på det sterkeste, den beste ferien jeg har hatt noen sinne :D Fantastisk service, masse å oppleve, og enestående mat :)

Reiste i februar 2008

ida.mjelde@gmail.com skrev:
    03.01.2018
    Hei du, vi skal til Emerald beach on tre uker. har du tips til hvor på hotellet det er ok å bo. Jeg tenker å sende hotellet en forespørsel om ønsker for rom.

Skrevet av:runeogtherese
    10.03.2013

Sport & aktiviteter

Var på Mai Khao Lak i 3 uker i desember 2012. Et nystartet flott hotell som ligger for seg selv helt nede ved stranden. Et kjempefint sted for barne familier med store basseng, nærhet til strand og en kjempe fin bamseklubb. Flotte store rom alt er helt nytt. Hotelets ansatte sto på pinne for at vi s kulle få en så fin ferie som mulig og var behjelplige med alt. God frokost.God mat på hotellet. Det er også en del resturanter og barer langs stranden. Et stille og rolig sted med gode utfluktsmuligheter til similian island, tachai, ta også en tur til khao sok

Skrevet av:ljs
    07.01.2013

Sport & aktiviteter

Vi var på Kantary julen 2012, vi er en familie på fire; to barn på 5 og 9 år.
    Vi stortrivdes her, men syntes det var langt unna sentrum (det visste vi igrunn på forhånd). Men det gikk maxitaxi inn til sentrum 4-5 ganger hver dag, så vi fikk noen turer inn til byen, også på markedet rett før Khao Lak, det var veldig fin opplevelse.

Ungene våre kjedet seg ikke, veldig tilrettelagt for dem. Vi var mye ved det øverste bassenget, i nærheten av miniland, som var betjent mellom 9-18. Ungene kom og gikk som de ville (selvfølgelig med oss voksne i nærheten).
    Betjeningen var super på restauranten, med godt utvalg i både internasjonale og thairetter.
    Flotte leiligheter, men det kunne vært "renere" i fellesgangene, de tror jeg ikke ble vasket på de to ukene vi var der. Vi hadde leilighet i 2 etasje med ettermiddagssol-helt supert.
    Litt minus var minimarkedet- der var det veldig dårlig utvalg. Hadde knapt cola light på to uker.

Alt i alt verdt en tur for de som ikke er opptatt av så mye annet enn å slappe av og nyte 2 uker med kvalitetstid med barna.

Skrevet av:petter.lowo
    30.12.2012

Underholdning

Vi var på Kantary Beach Villas &Suites i slutten av desember og frem til 4 januar 2013 og bodde i en liten villa. Villaen var meget bra og resorten var ok, men det var veldig kjedelig. Spesielt for barn over 6-7 og alle voksne. Ikke spesielt klart fint vann eller deilige strender samt lite å finne p å annet enn å bygge sandslott. Passer best for små barn eller voksne som liker å ligge på solsengen hele ferien. Relativt dyrt på hotellet sammenlignet med andre hoteller i samme region. Var veldig lang til nærmeste tettsted og restauranter, men hotellet hadde rimelig og god transport til Khao Lak Sentrum. Elendig nettforbindelse for de som ønsker å surfe. Vi har tidligere vært på Kamala, Patong, Karon og Kata. Alle de nevnte er mye bedre uansett om man vil ha action eller slappe av. Anbefaler spesielt Kamala Beach med både rolig tempo og mulighet for sport samt kort vei til Patong og Bang Tao Beach.

Skrevet av:linhaga
    17.04.2012

Beyond Resort Khao Lak
    her var vi fra 31 mars til 14 april

hotellet er fint og nytt, ligger på stranden, og er litt borte fra alt..så her reiser man for avslapping og kos... stille og rolig :)

hotellet:
    fint nytt hotell, rett på stranden, fanstastisk personale, blide og hyggelige og gjør alt for at en skal trives :) hotellet har fin lobby, har en thai resturant som ikke var åpnet enda :( og det var litt skuffende.. men de har en resturant til, og en strandbar med drikke og mat.
    hotellet ligger med lobby først, så ligger rommene på rekker nedover mot stranden.. og ved stranden er to kjempe store strandvillaer, med egent svømmebasseng og stranden forran seg.. og rekken bak den igjen var tre enkle strandvillaer med egent svømmebasseng... og litt utsikt mellom de store forran... men alle de andre rekkene hadde vel egentlig ikke utsikt.. og de gikk jo langt bakover...og de hadde i allefall ikke noe utsikt.. så alt vi så der vi satt på vår veranda, var i muren på rekka forran oss... litt skuffene, for sto ikke det på bestillingen vår.. ser rett i mur og aircondition og vinduene te do- dusj forran oss på neste rekke....
    så kunne vi faktisk se når de var på do, og når de dusjet i romma forran oss... vinduene var jo lagt noe over, men er nok meningen at noen planter og busker skal vokse opp.. men forløpig, så kunne en se alt, ja alt :)

bassengene er flott :) solstoler i noe bassengvann var deilig :) ellers mange solstoler på strand og ved basseng
    stranden var lang og fin :) men er ikke klart vann, gromsete sand, ser ikke bunnen, og vrimlet av brennmaneter.. brandt oss hver gang vi gikk uti, og var vondt :( kjedli med hotell på stranda og ikke kunne bade i havet!!!
    hotellet har ikke

generelt
    fra hotell te sentrum khao lak, er det vel ca 15 min, og vi betalte vel 300 bath for å komme oss en vei- 60 kr. hotellet hadde gratis buss tre ganger om dagen ned og to hjem...
    her var masse butikker og mat :) billig å spise ute enn på hotell, ute koster feks en thai middag 80 bhat, og på hotell koster det 280-300 for thai middag, men også opp til 800 bhat om en valgte biff middag.... 100 bhat er ca 20 kr røft regnt :) så hotell er jo selvfølgelig dyrere.. men vi hadde rett ved hotellet på stranden en resturant der, og der gikk vi å spiste for samme pris som i byen...
    veldig go mat :) sterkt og godt :) men kan jo bare be om ikke så strekt om en ikke vil ha det :)
    så har de marked tre ganger i uka, og det var litt før selve byen. der var å restuarnter som vi spiste på etter shopping :)
    så er det jo flere typer utflukter, både gjennom reisebyrå og ikke... vi prøvde oss på elefanttur, kano i regnskogen og besøk øy og snorkling...

tsunami
    dette hadde vi jo selvfølgelig i hode før vi dro, men regnet jo ikke med det skulle skje.. men vi var her den 11 april 2012, når det ble sendt tsunamivarsel, og folk ble evakuert... hadde vi vært på hotellet, så hadde dette vært en geri rutine på, de flyttet folk i bussene sine over veien og på sin plass der litt oppe... men vi var desverre på en båttur og når vi kom inn, ble alt kaos og skriking og ikke alle bilene var ikke komme og vår nordiske guid stakk og vi sto alene en gjeng på 12 stykker uten noen bil... komunikasjonproblemer, vi fikk vite tsunami, 8 meter, kommer... panikk over alt...men thai guiden vår hjelp oss... dette var en opplevelse som satt merke på oss :(så ja, dette var litt for mye action fo

Reiste i april 2012

Skrevet av:grkahovl
    10.04.2012

Sport & aktiviteter

Vi har akkurat kommet hjem fra Kantary, Vi var 2 voksne og 2 barn/undommer. Vi hadde en junior suite. Den fungerte fint for oss. De laget senger til ungene av hjørnesofaen i stua. Hotellet hadde utrolig flott frokost buffet. Kafene på hotrellet var veldig bra. Maten hadde høy standard og var veldig god. Selve stedet var lite, med veldig god plass på stranden. Men, det var mye brennmaneter den tiden vi var der. Da var vi veldig glad for at hotellet hadde to fine basseng områder. Jeg kan varmt anbefale å spise på nabohotellet Sarojin. Der var maten helt FANTASTISK, servicen også. På tirsdager har de skalldyr buffe, WOW- helt topp! Den kostet ca 400.- pr. pers. Men, det var det verdt! Og litt morsomt de selger VOSS vann der.... anbefaler også å prøve al carte der,prøv and med hossini saus og fritert is til dessert. Er du heldig får du sende opp "lyslamper/drager"etterpå)Båtturer kjøpte vi av hotellet, de fungerte helt utmerket, og var billigere enn ving sine. (Vi så mange skilpadder! )Massasje tilbys like ved bassenget, den har jeg fått bedre andre steder i Thailand. Alt i alt en flott tur. Khao lak er ett lite og fredlig sted, ikke noe pes og mas her. Men, velg ett sted med basseng- for, for en mare å ha 34 grader og ikke kunne bade pga brennmaneter. De kom og gikk sa dykkesenteret...... God tur!

Reiste i april 2012

Skrevet av:kcfgusa
    29.11.2010

Sport & aktiviteter

Vil du bare slappe av på en av Thailands beste strender skal du dra til White Sand Beach nord for Khao Lak. Sungarden Kantary ligger perfekt til på stranden. Superlekre nybyggde bungalower, nydelig mat i restauranten og et state of the art treningsstudio. Ta med et par bøker, kjæresten og finn roen på Kantary.

Reiste i november 2010

Skrevet av:laila.oeksnes
    26.03.2010

Emerald Beach Resort & Spa er et flott hotell med fantastisk beliggenhet på en vakker strand i Khao Lak. Passer for de som ønsker en avslappende ferie i vakre omgivelser. Det finnes et lite sentrum rett utenfor hotellet med både skredder og optiker samt noen tavernaer. Sentrum av Khao Lak ligger 5 k m fra Emerald Beach. Dit tar man seg lettest med TukTuk som koster 200 bath. Man bør også benytte anledningen til å oppleve de berømte og vakre Similanøyene som ligger halvannen times tur med speebåt fra Khao Lak. Et av de flotteste dykke-og snorkleparadis i verden! Kritthvit korallsand,og krystalklart turkisblått hav. Her svømte vi med havskilpadder!