Reisetips

La deg inspirere av andres opplevelser! Her finner du reisetips og forslag skrevet av våre gjester.

Husk også å legge inn ditt reisetips!

Velg land og deretter landets reisemål i rullegardinmenyen under for å få en liste over reisetips fra området.

Skrevet av:veronica_ege
    02.02.2017

Sport & aktiviteter

Var invitert med på ferie til Cala d`Or. Da bodde vi på roccador som var et fantastisk hotell. God mat og super service. Ble forkjølet av airconditonen og servitørene kom med te til meg hver dag om når jeg kom til frokost og middag.

Vi var hovedsaklig på stranda cala gran hvo r vi hadde faste sols enger. Ulempen med stranden var at det var mye folk som ikke hadde solseng, og du trødde omtrent på håndklærne deres.Dette er da kun en liten bagatell egentlig.

Ellers er byen en rolig og fin by. Trenger ikke å være bekymret for kriminalitet eller lommetyver.
    det var også en del god underholdning på kveldene på ulike hoteller og barer.

Reiser absolutt tilbake

Reiste i august 2015

Skrevet av:borge.ostratt
    27.07.2016

Sport & aktiviteter

Gammelt, slitt, kamp om solsengene, overbefeolket på strendene, alle resturranter smaker likt, kun 3 ølsorter å oppdrive, wifi på hotellet er som 90 talls modem som virker innimellom, lukter søppel flere steder, veldig overpriset

Reiste i juli 2016

lani-h skrev:
    11.06.2017
    Jeg synes også det var overpriset. Og kjedelig mat. Samme overalt.

Skrevet av:
    05.06.2016

Underholdning

Vi var et par som reiste i juni til Cala d'Or og bodde på Sunprime Monsuau. Hotellet lå 1,5 km fra der alle resturantene var så vi måtte gå ganske langt. Hotellrommet var ganske lite, betjeningen i bassengresturanten var ikke noe å skryte av og det tok lang tid før vi i det hele tatt fikk bestilt ma ten. Ble gjort lette løsninger med maten og ble fortalt at vi skulle få pomfri ved siden av men fikk istedenfor potetgull. Alt i alt gode spiseplasser i Cala d'Or men vil ikke anbefale hotellet.

Reiste i juni 2016

Skrevet av:sjcvoss
    01.08.2014

Reiste i juli 2014

Skrevet av:Viktoria
    29.08.2013

Sport & aktiviteter

Inturotel Cala Azul Park.
    Veldig misfornøyd med hotel. Denne er mye dårligere enn mann kan se på bildene. Både inne på romene, ved baseng området og resepsjon.
    Jeg ba om nye håndklær (gamle 2 stk ble hentet av rengjøringspersonal), har ikke fått, måtte be på nytt neste dag.
    Strenene er overfult. Du lig ger tett med fremende folk, vannet var veldig skiten 6 dager av 7. Det var alt mulig i vanne, plast, korker, soppel, gamle plaster.
    Selve byen var fin. Med mange restoranger og butikker.

Skrevet av:persson-strand
    28.08.2013

Skrevet av:idasather
    07.08.2013

Sport & aktiviteter

Kom hjem fra Cala d'or igår etter en fin uke med sol, badning og hygge. Vi bodde ved hotellet Sol Cala d'or. Vi hadde bestilt 2-roms leilighet på forhånd, men da vi kom hadde de på hotellet gjort en feil. Så vi havnet først på et bitte lite rom, med to steinharde enkeltsenger. I og med at de hadde g jort en feil fikk vi gratis safe, å om vi beholdte rommet vi fikk tildelt kunne vi få gratis wifi eller noe annet. Selvfølgelig ville vi ha det rommet vi hadde betalt for å gikk ned for å klage, etter mye om og men fikk vi tildelt et annet rom, med en bratt trapp opp, med skråtak og fortsatt ikke rommet vi hadde bestilt, men med dobbelseng, men denne var også seinhard, å vi fikk vondt i ryggen etter et par dager, å lå på luftmadrass de siste nettene! Vi gadd ikke klage mer, for det var tydligvis fult på hotellet. På info siden på hotellet står det at det er rengjøring 5 ganger pr. uke. Men til oss var de max 3 dager. Renholdet var så som så.. Ved hotellet var det også en karaokebar, som var skikkelig tragisk, det var rett og slett slitsomt å sitte på verandaen på kveldene å høre på. Kommer helt klart ikke til å dra tilbake til dette hotellet. Men alt i alt bortsett fra dette hadde vi en fin tur. Med nydlige strender, som var nok så overfylt. Fint vær, god mat og drikke :) Men vil ikke anbefale dette hotellet til noen!

Skrevet av:annmari20
    07.07.2013

Sport & aktiviteter

Vi har akkurat kommet hjem(to voksene og 2barn på 3 og 5år) fra nydelige Cala dOr, et nydelig sted med flotte badeviker!

Området var pent og ryddig, helt grei leilighet med aircondition og enkelt kjøkken. Var stille og svalt på natten, men dog veldig harde senger.
    Romslig terrasse med utemøbler.
    Savne t vannkoker og/eller kaffetrakter.

Det er et stort anlegg som mer eller mindre har slått seg helt sammen med Azul Park,Garden og Esmaralda sine leilighetskompleks.

Noe jeg la merke til var at vi bestilte rom på Azul Park 4 stjernes hotell , men endte opp på Esmaralda som har 3 stjerner.

Stranden var nydelig og lå rett nedenfor hotellet. Var ikke solsenger ved strandkanten men fungerte veldig fint å ligge på stråmatte med håndkle. Barna koset seg i sanden og ble ikke tråkket ned av turister som vi har opplevd andre steder.

Veldig fint å snorkle der og fikk se mange fisk.

Underholdningen var for oss veldig dårlig. Og aktivitetene/show til barn var på spansk, tysk og dårlig engelsk.

Vi valgte å spise alle middager i sentrum som ligger noen få minutters gange fra hotellet. Her er det mye bra å velge mellom!

Totalt sett er vi veldig fornøyde med oppholdet, stedet er nydelig og man får en rolig ferie.

Minuset er: De ansatte på snack baren virket svært sure og vi var uheldige å knuse en tallerken. Da fikk vi streng beskjed om at dette måtte ikke gjenta seg... Savnet det lille ekstra fra betjeningen...
    Og det var flertall av tyskere, russere og engelskmenn der... Var ikke mange norske familier vi møtte på.

Reiste i juli 2013

Skrevet av:elingronvold.aunet
    02.07.2013

Vi har nylig vært en uke i Cala d'Or (juni 2013) og bodde på Inturotel Cala azul Garden.
    Dette hotellet anbefales virkelig!

Beliggenhet: rett utenfor hotellet finnes små supermarkeder, spisesteder og turistbutikker. Ca 10 min å gå til selve sentrum, med flere butikker og spisesteder på veien. Det er noen hundre meter til nærmeste strand, men minmalt med trafikk på veien dit. Strendene er vakre, små og overbefolket, men dette var jeg innstilt på på forhånd.

Grei størrelse på 2-romsleiligheten med romslig balkong og bad. Virker som de fleste leilgheten er like på anlegget. Airconditon både på soverom og oppholdsrom/stue. Bra renhold. Det beste var bassenget, med et babyhjørne (60 cm dypt), en del med ca 110 cm dybde og en del med 170-190 cm. Perfekt for hele familien (fra 7-65 år). Vi fant oss alltid ledig solsenger, selv om det ikke alltid var ledig parasoll. Vi spiste frokost på søsterhotellet Esmeralda Park. Her var det godt utvalg, stadig påfyll, rene duker på bordene og effektiv betjening som ryddet forløpende.

Vi testet toget(Cala d'Or express), som var en grei sightseeing den første dagen, men det holdt med en tur. Tok også en båttur med Starfish til Cala Mondrago. Starfish virket som en proff aktør. Fin tur for hele familien (man kan kjøpe is og drikke om bord). På Cala Mondrago er det to kafeer/spisesteder/barer.

Dryppsteinsgrottene Cuevas del Drach ved Porto Cristo anbefales også, men vær forbredt på tett med folk i starten (dette fordeler seg ut noe i løpet av turen gjennom grotten). Ved kjøp av billetter får man tildelt innslippstidspunkt, og gå turen gjennom grottene tar ca en time (inkludert konsert ved sjøen).

Reiste i juni 2013

Skrevet av:wadel.bakke
    13.09.2012

Underholdning

Cala d'Or er et flott reisemål for oss litt godt voksene (55+)! Koselige små bukter med små fine strender; klart fint vann!

Masse restauranter med alt hva hjertet begjærer og mer til! God mat!

Mallorca: flott øy og utforske med bil! Meget bra skiltet!