Vingservice

På reisemålet

Nøl ikke med å kontakte våre representanter for råd og informasjon. De nås på våre servicesenter, servicetelefon og på enkelte hotell. Våre representanter er skandinavisktalende og Thomas Cooks nordiske konsern har felles uniformert personale. På en del reisemål kan du få hjelp av en engelsktalende agent som nås på telefon.

Mer informasjon om våre servicetider og telefonnummer får du på sms etter ankomst til reisemålet, i velkomstbrevet du får på bussen om du har bestilt busstransport med Ving og i vingpermen på hotellet ditt.

På reisemål hvor vi ikke har reisemålservice kan vi hjelpe deg med telefonnummer og adresse til konsulat/ambassade ved behov.

Reiser med rutefly:

Reiser med rutefly skjer på egen hånd, uten Vingservice på reisemålet.


Transport

Charterreiser

Våre reiseledere møter deg på flyplassen og viser deg til bussen som kjører deg til hotellet. Når du skal hjem henter vi deg på hotellet slik at du ankommer flyplassen til riktig tid. Busstransporten (taxi benyttes også i noen tilfeller) mellom flyplassen og hotellet foregår vanligvis uten Vingvert i bussen. Du er selv ansvarlig for at bagasjen din kommer med og av bussen ved ankomst til hotell/flyplass. Ved ankomst til reisemålet kan det oppstå ventetid på gjester som kommer fra andre flyplasser i Norden. Dersom du ikke har bestilt hotell gjennom Ving, går din bestilte busstransport til et av Vings hotell på valgt reisemål.

For informasjon om transport til hotellet for funksjonshemmede, les mer her


Barnesete på buss

Barn under to år har ikke eget sete i transportbussen til og fra hotellet.På grunn av store monteringsvariasjoner på barneseter og at flertallet av bussene vi benytter på reisemål innen EU kun har 2-punktsseler, er det dessverre ikke mulig å benytte medbrakt barnesete.

Reiser med rutefly

Det er mulig å bestille transport mellom flyplassen og hotellet på de fleste reisemålene våre.


Hjemreisen

Informasjon om avreisetid fra hotellet for deg som har bestilt busstransport med Ving, sendes på sms tidligst 48 timer før avreisen. Sms sendes til mobilnummeret du har registrert ved bestilling. Du er selv ansvarlig for å møte frem til angitt tid og sted. Seneste fremmøte på flyplassen er 2 timer før avgang.

Kun fly-gjester må være tilgjengelig på mobiltelefon som fungerer i utlandet om eventuelle endringer eller kontakte Ving senest 24 timer før hjemreise.

Verken Ving eller hotellene er ansvarlig for vekking ved avreise. Ting som blir oppbevart i resepsjonen må hentes kvelden før dersom du forlater hotellet om natten eller tidlig om morgenen.

Rommet/leiligheten skal forlates senest kl. 12.00 på avreisedagen. Dette gjelder selv om hjemreisen skjer etter kl. 24.00.


Sportsutstyr og annen spesialbagasje kan avvises der det er nødvendig av vekt- eller plasshensyn. Gjester som har kjøpt golfpakke hos Ving vil få sin golfbag med på bussen dersom de har kjøpt transport til/fra hotellet.

Sykdom/ulykke og eventuell hjemreise

Ving kan ikke påta seg ansvar for skade, sykdom, tyveri og lignende i løpet av reisen. Ving gir den hjelp som er praktisk mulig på stedet. Blir du syk er ikke Ving ansvarlig for behandlingen. Dette tilrettelegges av forsikringsselskapene og deres alarmsentraler i henhold til den reiseforsikring du har kjøpt. Disse skal yte øyeblikkelig økonomisk hjelp, skaffe til veie sykehusbehandling og stå for organisering av hjemtransport. Sørg for at du får en bekreftelse fra legen som har behandlet deg dersom du har vært sengeliggende i ferien. Ta vare på kvitteringer for utlegg som du evt. kan få refundert av ditt forsikringsselskap.