Man sitter på ett fält med en planta i handen

Klimakompensering

Siden april 2019 har Ving tilbudt et omfattende program for klimakompensering. Vi har blant annet kompensert for alle drivhusgasser (CO2e) på samtlige flyreiser, all busstransport til og fra flyplassen samt for overnatting på våre egne Travelife-sertifiserte hotell – Sunwing, Sunprime og O.B.C. by Sunwing. Som så mye annet medfører også reising utslipp av drivhusgasser, og derfor har vi valgt å kompensere for de utslippene vi pr. i dag ikke kan forhindre.

Siden 2019 har vi kompensert klimapåvirkningen fra våre aktiviteter med 908 000 tonn CO2e-utslipp. Volumet tilsvarer utslipp fra vår virksomhet fra april 2019 til og med regnskapsåret 2021. Vi har blant annet investert i vind- og vannkraftprosjekt i Tyrkia og India og på Sri Lanka. Sertifiserte prosjekt som oppfyller kriteriene for FNs grønne utviklingsmekanisme (CDM) eller Gold Standard, en kvalitetsstandard lansert av blant andre WWF. Investeringene er gjort i gjennom et partnerskap med Natural Capital Partners, NCP, en verdensleder innenfor løsninger for utslippsreduksjon.

I dag samarbeider vi med STX Commodities og kompenserer våre CO2e-utslipp via et prosjekt for fornybar energi i Brasil. Prosjektet ”Pampeana and Terra Santa Small Hydropower Plats Project” som også er sertifisert gjennom CDM.

Mer om Ving

Nødvendige informasjonskapsler hjemmesiden brukelig ved at de aktiverer grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon og tilgang til sikre områder av nettsiden. Hjemmesiden vil ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Funksjonelle informasjonskapsler gjør det mulig å lagre informasjon om hvordan hjemmesiden ser ut eller oppfører seg. Som f.eks. språket du velger og regionen du befinner deg i. Disse er nødvendig for at siden skal fungere optimalt.
Statistiske informasjonskapsler samler informasjon om brukerne og hjelper oss til å forstå samhandlingen mellom brukeren og hjemmesiden.
Markedsførings-cookies brukes til å spore brukernes aktivitet på hjemmesiden. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte brukeren, og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjeparts-annonsører.