En av Vings medarbetare sitter i en fåtölj på huvudkontoret i Stockholm

Vårt miljøarbeid hjemme

Også på kontorene våre i Norden jobber vi mot klare mål for å redusere energiforbruket og mengden avfall. Vi prøver også å informere kundene våre om hvordan de kan reise mer miljøvennlig.

Eksempler på tiltak og resultater av miljøarbeidet vårt:

  • Vi klimakompenserer flyreisen for alle som bestiller reiser hos oss, uansett hvilket flyselskap de reiser med. I tillegg klimakompenserer vi for alle Sunwing-, Sunprime- og O.B.C.-hotell samt for all busstransport til og fra flyplassen på reisemålene.
  • I 2009 sluttet vi å produsere våre tradisjonelle salgskataloger og trykker i dag kun et lite inspirasjonsmagasin.
  • Alle trykksaker og magasiner som er produsert i Norden, produseres under miljøvennlige forhold og er Svanemerket. Disse blir imidlertid færre, ettersom internett nå er den viktigste informasjonskanalen.
  • Nesten 100 prosent av kontorpapir og katalogpapir som blir kjøpt, er miljøpapir.
  • Mer enn 80 % av kundene våre bestiller i dag reisen på ving.no.
  • Miljøarbeidet vårt følges opp og sammenstilles i vår miljørapport.

Mer om Ving

Her finner du informasjon om oss og hvordan vi jobber med reisemålene våre,
kvalitet og sikkerhet og et mer bærekraftig reiseliv.

Nødvendige informasjonskapsler hjemmesiden brukelig ved at de aktiverer grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon og tilgang til sikre områder av nettsiden. Hjemmesiden vil ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Funksjonelle informasjonskapsler gjør det mulig å lagre informasjon om hvordan hjemmesiden ser ut eller oppfører seg. Som f.eks. språket du velger og regionen du befinner deg i. Disse er nødvendig for at siden skal fungere optimalt.
Statistiske informasjonskapsler samler informasjon om brukerne og hjelper oss til å forstå samhandlingen mellom brukeren og hjemmesiden.
Markedsførings-cookies brukes til å spore brukernes aktivitet på hjemmesiden. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte brukeren, og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjeparts-annonsører.