Miljøarbeid i Norge

Miljø

Vings miljøarbeid gjennomsyrer all virksomhet i hele selskapet. Også her hjemme jobber vi mot klare mål for å redusere energiforbruket og mengden avfall. Vi prøver også å informere kundene våre om hvordan de kan reise mer miljøvennlig.

Eksempler på tiltak og resultater av miljøarbeidet vårt:

  • Vi klimakompenserer flyreisen for alle som bestiller reiser hos oss, uansett hvilket flyselskap de reiser med.
  • I 2009 sluttet vi å produsere våre tradisjonelle salgskataloger.
  • Våre trykksaker og magasiner, som er produsert i Norden, er produsert under miljøvennlige forhold og er merket med Svanen. Disse blir imidlertid færre, ettersom nettet nå er den sentrale informasjonskanalen.
  • Nesten 100 prosent av kontorpapir og katalogpapir som blir kjøpt, er miljøpapir.
  • 90 prosent av all kjøpt og forbrukt strøm på våre kontorer er "grønn strøm".
  • I dag bestiller over 80 prosent av kundene våre reiser på Ving.no. 90 prosent av alle billettene vi sender ut er elektroniske.
  • Alle ansatte har tilgang til miljøinformasjon og opplæringsmateriell på intranettet vårt.
  • Miljøarbeidet vårt følges opp hvert kvartal, og det blir laget en årlig sammenstilling til Nordic Leisure Travel Group.

Mer om Ving

Her finner du informasjon om oss og hvordan vi jobber med reisemålene våre,
kvalitet og sikkerhet og et mer bærekraftig reiseliv.

Nødvendige informasjonskapsler hjemmesiden brukelig ved at de aktiverer grunnleggende funksjoner som sidenavigasjon og tilgang til sikre områder av nettsiden. Hjemmesiden vil ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Funksjonelle informasjonskapsler gjør det mulig å lagre informasjon om hvordan hjemmesiden ser ut eller oppfører seg. Som f.eks. språket du velger og regionen du befinner deg i. Disse er nødvendig for at siden skal fungere optimalt.
Statistiske informasjonskapsler samler informasjon om brukerne og hjelper oss til å forstå samhandlingen mellom brukeren og hjemmesiden.
Markedsførings-cookies brukes til å spore brukernes aktivitet på hjemmesiden. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte brukeren, og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjeparts-annonsører.