Reisetips

La deg inspirere av andres opplevelser! Her finner du reisetips og forslag skrevet av våre gjester.

Husk også å legge inn ditt reisetips!

Velg land og deretter landets reisemål i rullegardinmenyen under for å få en liste over reisetips fra området.

Skrevet av:freddy.nicolaisen
    27.08.2018

Ikke bo på Altana hvis dere ikke er morgenfugler.
    Renholder starter med spyling av ganger og trapper rett utenfor soverom kl08, og starter med renhold av rom kl 09:30, så da er det bare å komme seg ut. Prøvde via Ving å få en endring på dette, men det måtte vi regne med var svaret fra dem.

Reiste i juli 2018

Skrevet av:michae-r
    29.07.2018

Sport & aktiviteter

Drakos Hotel, Parga, Greece. Located just a few minutes walk to the town where there are amazing restaurants, bars and shops. Drakos has everything you need for a relaxing holiday, large rooms which are cleaned daily.
    We were very satisfied with the cleanliness throughout the hotel. The pool area wa s wonderful and the sunbeds very comfortable. The pool bar served both food and drinks.
    The staff very professional, always smiling and ready to help, nothing too much trouble. Exceptional service throughout. The reception was fantastic and gave us all the information we needed. In fact, every staff member were friendly and helpful and are a credit to the hotel.
    Drakos is classed as a four star hotel, the staff are 5 star.
    Why come back to the Drakos Hotel? We thoroughly enjoyed our stay here.
    We stayed May 17 and May 18, we can’t wait to be staying here again.

Reiste i mai 2018

Skrevet av:FrkHermansen
    12.06.2018

Sport & aktiviteter

Parga har alt det vakreste fra alle steder i Hellas på ett sted. En uke var ikke nok til å få sett alt vi ville se. Fantastiske strender både i Parga og med kort båttur fra byen. Juni er perfekt i blomstringstid med modne appelsiner og sitroner overalt. Olivenlunder så langt øyet kan se. Turkisblått krystallklart vann, og snorkelmaske er et must, til og med på bystranda. Fantasisk mat, billig å spise ute, shopping helt ok. Vi bodde på Altana som har Pargas vakreste utsikt. Beliggenhet i bakken opp mot borgen var fantasisk, og like kort vei til sentrum som til Valtos Beach. Vi kommer definitivt tilbake! Har absolutt ingenting å klage på når det gjelder noe som helst!

Reiste i juni 2018

Skrevet av:whaslund
    29.05.2018

Sport & aktiviteter

Fantastisk sjarmerende gresk småby, med noe for en hver smak. Hit reiser vi gjerne igjen :)

Reiste i mai 2018

Skrevet av:heidimariehelle
    14.08.2017

Underholdning

Parga er til nå det beste vi har opplevd i Hellas. Selve byen, bygningene og atmosfæren er litt unik i forhold til andre steder vi har vært i Hellas. Vi bodde på hotell ved Piso Krioneri stranden rett ved Parga by. Elsket de små trange gatene, koselige restaurantene, butikkene og fargerike husene. V år anbefaling er å bo den siden av borgen som ligger ved Krioneri stranden, spesielt om man ikke reiser med små barn og trenger større hotell med mer basseng faciliteter osv. Vi var på Valtostranden en dag. Fin strand, men området her manglet litt av den sjarmen og atmosfæren som var i selve Parga og området ved Krioneri stranden. Vi bodde på hotell Achilleas og hadde rom med sjøutsikt. Koselig lite hotell med hyggelig betjening og en fantastisk bar/snackbar med nydelig utsikt. Beligenheten var også perfekt i forhold til strender og selve Parga by. Litt enkel standard og alt for harde senger trekker litt ned, men kunne fint bodd der igjen. Vil anbefale Parga på det varmeste

Reiste i juli 2017

aasmund.wagelie skrev:
    19.08.2017
    Så fint. Vi reiser 4 september og skal bo på samme hotell, så dette var nyttig tips👌👌

Skrevet av:vhn2405
    25.04.2017

Sport & aktiviteter

Parga er det flotteste og koseligste stedet vi har feriert. I går booket vi årets sommerferie, og ferden går for tredje gang dit. Vi har pleid å bo på Hotell Maris som ligger i Valtos-området. Ligger litt oppe i høyden, men er bare en fin liten gåtur ifra stranda. Vi ville gjerne bo der i år også, m en var litt for trege med å booke, så der var det fullt. Da vi aller helst vi bo i samme området fant vi Villa Apollo som vi har gått forbi utallige ganger frem og tilbake til Maris. Vi gleder oss og er sikker på at vi kommer til å trives like godt på Apollo som Maris. Parga er et fantastisk sted med veldig god mat og utrolig trivelige mennesker. Vi liker å dra dit på denne tiden fordi det er litt liv og røre, men ikke mer enn at det fremdeles er koselig. Vi synes det er topp at også grekere og italienere har ferie på denne tiden, og mange da drar til Parga. Det blir en egen stemning av å ha dem rundt seg, og ikke bare skandinaver, tyskere og briter :-) Vi gleder oss noe FRYKTELIG, og ser frem til sol, varme, strand, god mat, flotte utflukter og trivelige folk! Lurer du på hvor du skal dra? Ikke gjør det :-)

Reiste i august 2017

Skrevet av:mona.opsahl
    05.01.2017

Sport & aktiviteter

Har vært i Parga syv ganger, og har bestilt ny tur i september 2017. Er et herlig feriemål. Flotte turmuligheter. Vi bor alltid på Ionion Beach på Valtos. Lite hotell med veldig hyggelige eiere. Rent og koselig.
    Stille og rolig område om kveldene. Herlig og sitte på verandaen å nyte roen og utsikte n.

Reiste i september 2016

Skrevet av:cvuolab
    07.09.2015

Sport & aktiviteter

Parga var en perle. Så utrolig vakker. Ving hadde mange tilbud om utflukter fra Parga, så der var nok å finne på iløpet av ferien. Vil også anbefale å gå gjennom gatene i Parga, trange gater med små hyggelige butikken på hvert hjørnet. I og med at Parga ikke var så stor, så var det gangavstand til d e fleste plassene, så vi kjørte ikke taxi èn gang da vi var der i en uke. Mye god mat, og hyggelige folk der. Opplevde også Parga som den typiske "Kjærlighetsplassen", da det var mange par der.

Reiste i august 2015

Skrevet av:k.lunde
    29.01.2015

Parga er mitt favorittsted! Pleier sjelden å reise tilbake til chartersteder, men til sommeren reiser vi dit for tredje gang! En liten by med mye sjarm! Valtosstranden er nydelig! Første gang vi var i Parga bodde vi på Altana, som ligger høyt i sentrum av Parga. Nydelig utsikt! Men forrige gang (og neste gang!) bodde vi på Yiannis Kanalis! Det var helt topp! Hotellet er lite og enkelt, men fantastisk hyggelig! Alle rommene har NYDELIG utsikt mot borgen og Valtosstranden. Mange av rommene er pusset opp (i forhold til bildene), men ikke badene (ok allikevel!).Vertskapet er veldig hyggelig, og det er rent og pent overalt! Beliggenheten er perfekt. Du går ned til Valtosstranden på 10 minutter, og til Parga sentrum på 15 minutter. Det tar 10 minutter å gå til butikken - borte ved borgen - for å kjøpe rundstykker til frokost! En hyggelig spasertur om morgenen. Det er også veldig mange hyggelige restauranter på vei bort til borgen, og nede i sentrum! Gleder oss til å reise tilbake!!

Reiste i september 2014

Skrevet av:gun.vala
    03.01.2015

Sport & aktiviteter

Hei igjen,var i Parga sist år for 11.gang,bodde på nydelige Alea,savnet kolonial,litt langt ned til bakeri m.m.Ellers helt supert,veldig bra vertskap. Nå drar vi igjen til Parga,31.aug.,vi blir i tre uker. Nå prøver vi Villa Perivoli,nede i byen Gleder oss masse.