Kan jeg bestille spesialmat til flyreisen?

Bestilling av spesialmat på flyet er kun for flyreisen, og innebærer ikke at riktig type mat finnes på hotellet. Når du bestiller spesialmat på flyet får du en annen meny enn øvrige passasjerer. Spesialmaten er den samme for voksen og barn. Desserten består ofte av fruktsalat, og tilgangen til brød er begrenset.

Reiser du med Thomas Cook Airlines kan du bestille følgende spesialmenyer:

- Glutenfri mat
- Laktose- og melkefri mat
- Vegetarmat (uten egg og melkeprodukter)
- Vegetarmat (med egg og melkeprodukter)
- Mat uten soya/egg/nøtter
- Diabetikermat

Hvis det ikke passer med menyene som tilbys ber vi deg kontakte Thomas Cook direkte på tlf. 64006999.

Har du bestilt reise med et annet flyselskap tilbys et mer begrenset utvalg. Om flyselskapet du skal fly med ikke kan tilby alternativet som passer kan det være mulig å ta med egen mat. Kontakt oss eller respektive flyselskap, så sjekker vi dette for deg.

Les mer om spesialmat på hotellet.

Luftbåren allergi

Hvis du har en luftbåren allergi, mot f.eks. peanøtter, må du sende inn en legeerklæring på den luftbårne allergien til Thomas Cook Airlines for godkjennelse. Du må melde ifra om denne typen allergi når du sjekker inn og ved ombordstigning. Kabinpersonalet vil da gi beskjed over høyttaleranlegget der de forteller at det er en allergiker om bord, og ber alle passasjerer unngå det som fremkaller allergien. Flyselskapet kan dog aldri garantere at ingen åpner f.eks. en peanøttpose på flyet.

Visse ruteflyselskap aksepterer ikke legeerklæring ved luftbåren allergi.

Ha alltid allergimedisiner tilgjengelig i håndbagasjen. Det samme gjelder eventuelle legeerklæringer der du kan vise til at medisinen må tas med.

 


KONTAKT OSS:

TelefonTelefon
915 08 888 (vanlig takst)
Åpningstider:
Man-fre: 08.30-18.00
Lør: 10.00-15.00
ChatChat
Her kan du stille korte spørsmål som ikke krever lange svar.
Åpningstider:
Man-tor: 08.30-21.00, Fre: 08.30-18.00
Lør: 10.00-15.00
Søn: 12.00-16.00
E-postE-post

Vi behandler e-posthenvendelser innenfor våre åpningstider og svarer så fort vi kan, senest innen 48 timer.

HovedkontorHovedkontor

Oslo, Bjørvika
Dronning Eufemias gate 16
Postadresse: Postboks 421 Sentrum
0103 OSLO

FacebookSosiale medier

Prat med våre reiserådgivere og del reisetips og feriebilder.

Få et reiseforslag

Trenger du hjelp og veiledning til å finne din neste reise? Fyll ut dette skjemaet - så hjelper vi deg å finne en reise som passer for akkurat deg.


KONTAKT OSS:

TelefonTelefon
915 08 888 (vanlig takst)
Åpningstider:
Man-fre: 08.30-18.00
Lør: 10.00-15.00
ChatChat
Her kan du stille korte spørsmål som ikke krever lange svar.
Åpningstider:
Man-tor: 08.30-21.00, Fre: 08.30-18.00
Lør: 10.00-15.00
Søn: 12.00-16.00
E-postE-post

Vi behandler e-posthenvendelser innenfor våre åpningstider og svarer så fort vi kan, senest innen 48 timer.


ButikkButikk

Oslo, Bjørvika
Dronning Eufemias
gate 16
Postadresse: Postboks 421 Sentrum
0103 OSLO

Åpningstider:
Man-fre: 09.00-17.00
Lør: 10.00-15.00


Få et reiseforslag

Fyll ut dette skjemaet - så hjelper vi deg å finne en reise som passer for akkurat deg.