For deg som har fått ferien din påvirket

Aktuell informasjon pr. 30.03.2020 kl. 12.00

Vi har stor forståelse for at du som har vært på reise med oss den siste tiden kanskje ikke har fått den ferieopplevelsen du så frem til. Vi er klar over at for eksempel restriksjoner i landet du har vært i kan ha vært utfordrende. Vi har gjort vårt ytterste for å hente hjem alle gjestene våre så raskt som mulig, og vi håper at du – til tross for de rådende omstendighetene – har følt deg trygg med oss som reisearrangør.

Får jeg erstatning hvis hjemreisen min skjer tidligere enn planlagt?
Vi refunderer den ubenyttede delen av reisen med dagsandeler hvis Ving har tatt avgjørelsen om tidligere hjemreise. Får å motta refusjon må du fylle ut dette skjemaet. Hvis du selv har valgt å reise hjem tidligere enn planlagt erstattes ikke tapte dager.

Har jeg krav på erstatning hvis jeg har måttet holde meg på hotellrommet i ferien?
Vi ber gjester som har blitt rammet av unntakstilstanden og bevegelsesbegrensningene i Spania, og dermed har fått ferien sin påvirket, om å sende en oss reklamasjon etter hjemkomst. Det gjelder også kunder som har feriert på andre destinasjoner og som på en eller annen måte har fått en begrenset ferie. Reklamasjonsskjemaet finner du her. Vi følger alltid Pakkereiseloven og vurderer reklamasjoner individuelt i henhold til praksis.

Angående tilbakebetaling av innstilte/avbestilte reiser
Vi har forståelse for at mange lurer på når dere vil få pengene refundert. Alle som er berørt vil få pengene sine tilbake. Årsaken til at det tar vesentlig lengre tid enn vanlig er at vi for øyeblikket har en svært høy arbeidsbelastning der store volum av innstilte, forkortede og avbestilte reiser skal håndteres. I tillegg er vi avhengig av å selv bli refundert av våre underleverandører, som internasjonale flyselskap og hotellkjeder, noe som også bidrar til at prosessen trekker ut i tid.

Når du reiser med Ving er du alltid dekket av Pakkereiseloven. I tillegg stiller Ving en reisegaranti som beskytter alle våre gjesters reiser. Tilbakebetalingene kommer, og vi jobber kontinuerlig for at det skal skje så raskt som mulig, men ber om forståelse for at det tar lengre tid enn vanlig.

Informasjon om reisen din

Vi følger utviklingen rundt koronaviruset nøye og innhenter løpende informasjon fra Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttet.