Aktuell informasjon rundt koronasituasjonen

Oppdatert 21.09.2020 kl. 13.15

Reiseinformasjon fra UD

Utenriksdepartementet fraråder fortsatt reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land som det ikke er gjort unntak for. Dette reiserådet gjelder til og med 1. oktober.
15. juli ble det gjort unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller visse smittekrav.

Folkehelseinstituttet vil oppdatere oversikten over hvilke land og regioner som tilfredsstiller smittekriteriene i utgangspunktet hver 14. dag. Mer informasjon finnes på Folkehelseinstituttets nettsider.

Tør jeg å bestille en reise nå?
Du kan helt trygt bestille en reise hos Ving. Vi følger alltid Utenriksdepartementets reiseråd og andre myndigheters anbefalinger – inkludert myndighetene i land vi selger reiser til. Samtidig er det viktig at du som kunde hos Ving holder deg oppdatert på de til enhver tid gjeldende reiseråd og begrensninger, f.eks. obligatorisk bruk av munnbind og karantenebestemmelser. Les mer på FHI sine nettsider om karantenebestemmelser.

Vi har også satt i gang en rekke tiltak for at du skal føle deg trygg og sikker på reisen. Alle svar finner du på våre sider om Safe Travel.

I tillegg får du nå vår avbestillings- og endringsforsikring med på kjøpet når du bestiller en ny charterreise med oss. Bestill en reise fra oktober >


Informasjon om tilbakebetalinger av penger

Mange kontakter oss og spør om når man får pengene refundert dersom man ikke velger å endre reisen. Når du bestiller en pakkereise med Ving er du alltid dekket av Pakkereiseloven, og tilbakebetaling skjer normalt i løpet av to uker.

Vi er nå nesten à jour med tilbakebetalinger til kunder med avbestillingsdato t.o.m. 4. september. I løpet av uke 39 fortsetter vi å jobbe oss frem til 11. september

Det er viktig å påpeke at det kan forekomme visse unntak fra behandlingstiden. For eksempel tar det litt lengre tid når tilbakebetalingene skal håndteres manuelt, om du har betalt med gavekort eller hvis du skal refunderes for reise med rutefly. Det samme gjelder når vi har feil eller mangelfull informasjon om kontonummer etc. (vi kontakter berørte kunder i slike tilfeller).

Informasjon om reisen din

Vi følger utviklingen rundt koronaviruset nøye og innhenter løpende informasjon fra Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttet.